7 najważniejszych cech dobrego sklepu internetowego

Sklepy internetowe są coraz powszechniejsze i należy zakładać, że ta sytuacja będzie trwała i jeszcze bardziej dynamiczna. Z analiz jasno wynika, że ta forma sprzedaży staje się coraz popularniejsza i po prostu tańsza od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Tyle tylko, że Internet to miejsce, w którym trudniej się wyróżnić, niż wtedy, gdy sklep zlokalizowany jest przy głównej ulicy handlowej dużego miasta. Jaki powinien być dobry sklep internetowy?


1. Przejrzysty. Strona musi być czytelna, a użytkownik powinien bez trudu znajdować wszelkie informacje. Bardzo ważne jest stworzenie klarownych kategorii i przyporządkowanie do nich poszczególnych produktów. Nie sprawdzi się tu literacki opis, stosowany czasem przez restauratorów np. pantofelki jak Kopciuszka. Nadmiar skojarzeń w tym przypadku jest niekorzystny, a literaturę warto zostawić na opisy poszczególnych produktów. Równie wyraźna musi być informacja o cenie artykułu.
2. Intuicyjny. Klient nie ma zwykle ani czasu, ani ochoty na opanowanie skomplikowanej nawigacji. W tym przypadku po raz kolejny sprawdza się prostota. Atut to zawsze dobrze widoczne z każdej pozycji zakładki koszyk i kontakt.
3. Szybki. Niestety, żyjemy w czasach, w których ładowanie i obsługa muszą odbywać się momentalnie. Klient chce mieć wszystko tu i teraz i jakiekolwiek opóźnienia np. w ładowaniu zdjęć sprawią, że straci cierpliwość i zmieni sklep na inny.
4. Bezpieczny. Nadal są osoby, dla których płatności przez Internet są nowością i nie wyjadają się im one bezpieczne. Warto zadbać o to, aby w żaden sposób nie odczuwały one dyskomfortu i nie obawiały się ryzyka.
5. Dobrze opisany. Podstawą działalności jest opis produktu. Musi być konkretny, jasny i czytelny. Nie wyklucza to takiego opracowania, które używa języka korzyści, ale podstawą musi być doskonała i rzetelna informacja. W przypadku produktów specjalistycznych opis warto pogłębić o karty produktów przygotowane przez producentów np. w formie plików do pobrania.
6. Pięknie sfotografowany. Obraz jest dużo bardziej efektywny niż słowo. Szczególnie w przypadku odzieży czy obuwia dobre zdjęcie jest podstawą udanej sprzedaży. Może się zresztą okazać, że jedno zdjęcie to zbyt mało, potrzebne są fotografie detali czy propozycje zastosowań w określonej stylizacji.
7. Uczciwy i kontaktowy. Nikt nie powierzy swoich ciężko zarobionych pieniędzy sprzedawcy, którego nie zna lub -co gorsza- nie ma do niego zaufania. Podstawą są jasne i dobrze widoczne informacje o właścicielu, siedzibie i kontakcie. Różnie ważne o kosztach i terminie wysyłki, a także metodach płatności. W perspektywie dobry kontakt przekłada się na świetne opinie, a te budują wiarygodność sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *